Z dobrego upieczesz najlepsze!

Gofry od morza do Tatr

Latem budki z goframi stanowią nieodłączną część krajobrazu Polski. Sprzedawane w nich słodkie specjały są równie chętnie kupowane w nadmorskich miejscowościach turystycznych, jak i na zakopiańskich Krupówkach. Skąd się wzięły gofry? Dlaczego są tak popularne w naszym kraju? I co przesądza o tym, czy oferujące je osoby odniosą sukces? Informacji na te tematy dostarczy Państwu niniejszy artykuł.

Historia gofrów

Średniowiecznym mieszkańcom Europy zawdzięczamy bardzo wiele wynalazków: okulary, wiatrak, młyn wodny czy zegar mechaniczny. Jako piersi wymyślili również gofry: placki z mąki owsianej i jęczmiennej, które wypiekano między dwoma żeliwnymi płatkami. W XIII wieku gofry zaczęły przypominać swoją strukturą plaster miodu, a w XVI wieku stały się dostępne dla wszystkich klas społecznych.

Pierwsza gofrownica została opatentowana w 1869 roku w Nowym Jorku. Powołał ją do życia Cornelius Swarthout of Troy, a rocznica tego wydarzenia jest obchodzona w Stanach Zjednoczonych do tej pory: 24 sierpnia każdego roku trwa Narodowy Dzień Gofrów. Ale to nie jedyne święto poświęcone temu specjałowi: istnieje również Narodowy Tydzień Gofrów (obchodzony przez drugi tydzień września) oraz Międzynarodowy Dzień Gofrów (przypadający 25 marca).

Przyczyny popularności gofrów w Polsce
Handel goframi kwitnie przede wszystkim podczas wakacji: w miejscowościach turystycznych. Nie ma się czemu dziwić: osoby wyjeżdżające na urlop chcą wypocząć od obowiązków i pozwolić sobie na jedzenie słodkich pyszności.

Niedrogie, smaczne, sycące, dostępne z przeróżnymi dodatkami – to niewątpliwe zalety gofrów. A rodzicom nie szkoda wydać kilku złotych na smakołyki dla swoich pociech. Oprócz tego istnieje możliwość skomponowania gofra, na jakiego ma się ochotę: wystarczy wybrać owoce oraz polewę, z którymi zostanie podany. Oferta niektórych budek z goframi jest tak szeroka, że do wyboru mamy ponad 20 propozycji gofrów! Warto zwrócić uwagę na lokalizację punktów, w których sprzedawane są gofry. Najwięcej takich miejsc znajduje się tam, gdzie najczęściej uczęszczają turyści. Dzięki temu urlopowicze mogą kupić gofry np. w drodze na plażę, bez konieczności zbaczania z trasy.

Inwestycja w gofry – czy to się opłaca?
Mogłoby się wydawać, że zarabianie na sprzedaży gofrów to nic trudnego. Jednak zanim przystąpimy do działania trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Przede wszystkim zastanowić się gdzie będziemy sprzedawać gofry, żeby cieszyły się powodzeniem, a równocześnie by w pobliżu nie było konkurencji. Stosunkowo niska cena i duży wybór dodatków do gofrów z pewnością przyciągną liczną klientelę.

Co ważne: nie trzeba w to przedsięwzięcie inwestować wielu pieniędzy, ponieważ do przyrządzania gofrów w sam raz będzie niewielkie pomieszczenie. Wystarczy kupić 2-3 profesjonalne gofrownice, które bez trudu zmieszczą się na stole, i które można podłączyć do zwykłego gniazdka. A żeby zaoszczędzić czas związany z przygotowywaniem ciasta oraz zapewnić ciągłą jakość warto zamówić gotową mieszankę do gofrów. Polecamy mieszankę GOFRY firmy KOMPLET Polska, która gwarantuje powtarzalną jakość w postaci gofrów o chrupiącej skórce, wilgotnym miękiszu i delikatnym, waniliowym smaku, a także dodatki do gofrów:

KOMPLET Neuschnee – puder dekoracyjny

KOMPLET Kiddy Choco, Kiddy Noisette - polewy

KOMPLET Pregel 7 – zagęstnik do owoców

KOMPLET Krem Volu – krem typu bita śmietana

Co prawda gofry to produkt sezonowy (kupowany głównie latem), ale nie oznacza to konieczności zamknięcia biznesu w sezonie jesienno-zimowym. Na ten czas można rozszerzyć ofertę i sprzedawać np. zapiekanki. Gofry sprawdzą się także jako przekąska serwowana w kawiarni czy do sprzedawana w piekarni lub cukierni.

 

 

 

Gofry od morza do Tatr

 

Latem budki z goframi stanowią nieodłączną część krajobrazu Polski. Sprzedawane w nich słodkie specjały są równie chętnie kupowane w nadmorskich miejscowościach turystycznych, jak i na zakopiańskich Krupówkach. Skąd się wzięły gofry? Dlaczego są tak popularne w naszym kraju? I co przesądza o tym, czy oferujące je osoby odniosą sukces? Informacji na te tematy dostarczy Państwu niniejszy artykuł.

 

 

Historia gofrów

 

Średniowiecznym mieszkańcom Europy zawdzięczamy bardzo wiele wynalazków: okulary, wiatrak, młyn wodny czy zegar mechaniczny. Jako piersi wymyślili również gofry: placki z mąki owsianej i jęczmiennej, które wypiekano między dwoma żeliwnymi płatkami. W XIII wieku gofry zaczęły przypominać swoją strukturą plaster miodu, a w XVI wieku stały się dostępne dla wszystkich klas społecznych.

 

Pierwsza gofrownica została opatentowana w 1869 roku w Nowym Jorku. Powołał ją do życia Cornelius Swarthout of Troy, a rocznica tego wydarzenia jest obchodzona w Stanach Zjednoczonych do tej pory: 24 sierpnia każdego roku trwa Narodowy Dzień Gofrów. Ale to nie jedyne święto poświęcone temu specjałowi: istnieje również Narodowy Tydzień Gofrów (obchodzony przez drugi tydzień września) oraz Międzynarodowy Dzień Gofrów (przypadający 25 marca).

 

Przyczyny popularności gofrów w Polsce

 

Handel goframi kwitnie przede wszystkim podczas wakacji: w miejscowościach turystycznych. Nie ma się czemu dziwić: osoby wyjeżdżające na urlop chcą wypocząć od obowiązków i pozwolić sobie na jedzenie słodkich pyszności.

 

Niedrogie, smaczne, sycące, dostępne z przeróżnymi dodatkami – to niewątpliwe zalety gofrów. A rodzicom nie szkoda wydać kilku złotych na smakołyki dla swoich pociech. Oprócz tego istnieje możliwość skomponowania gofra, na jakiego ma się ochotę: wystarczy wybrać owoce oraz polewę, z którymi zostanie podany. Oferta niektórych budek z goframi jest tak szeroka, że do wyboru mamy ponad 20 propozycji gofrów! Warto zwrócić uwagę na lokalizację punktów, w których sprzedawane są gofry. Najwięcej takich miejsc znajduje się tam, gdzie najczęściej uczęszczają turyści. Dzięki temu urlopowicze mogą kupić gofry np. w drodze na plażę, bez konieczności zbaczania z trasy.

 

Inwestycja w gofry – czy to się opłaca?

 

Mogłoby się wydawać, że zarabianie na sprzedaży gofrów to nic trudnego. Jednak zanim przystąpimy do działania trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Przede wszystkim zastanowić się gdzie będziemy sprzedawać gofry, żeby cieszyły się powodzeniem, a równocześnie by w pobliżu nie było konkurencji. Stosunkowo niska cena i duży wybór dodatków do gofrów z pewnością przyciągną liczną klientelę.

 

Co ważne: nie trzeba w to przedsięwzięcie inwestować wielu pieniędzy, ponieważ do przyrządzania gofrów w sam raz będzie niewielkie pomieszczenie. Wystarczy kupić 2-3 profesjonalne gofrownice, które bez trudu zmieszczą się na stole, i które można podłączyć do zwykłego gniazdka. A żeby zaoszczędzić czas związany z przygotowywaniem ciasta oraz zapewnić ciągłą jakość warto zamówić gotową mieszankę do gofrów. Polecamy mieszankę GOFRY firmy KOMPLET Polska, która gwarantuje powtarzalną jakość w postaci gofrów o chrupiącej skórce, wilgotnym miękiszu i delikatnym, waniliowym smaku, a także dodatki do gofrów:

KOMPLET Neuschnee – puder dekoracyjny

KOMPLET Kiddy Choco, Kiddy Noisette - polewy

KOMPLET Pregel 7 – zagęstnik do owoców

KOMPLET Krem Volu – krem typu bita śmietana

 

Co prawda gofry to produkt sezonowy (kupowany głównie latem), ale nie oznacza to konieczności zamknięcia biznesu w sezonie jesienno-zimowym. Na ten czas można rozszerzyć ofertę i sprzedawać np. zapiekanki. Gofry sprawdzą się także jako przekąska serwowana w kawiarni czy do sprzedawana w piekarni lub cukierni.

 

 

Produkty powiązane z tym artykułem

mapa strony Projekt i wykonanie Omnibrand we współpracy z ROXX Media

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Zamknij komunikat.